31. sierpnia na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Blogera. Lepszego terminu startu nowej odsłony naszego bloga nie mogliśmy zatem wybrać. Wszystkiego najsłodszego dla wszystkich blogerów i czytelników!

 

Historia blogów w Polsce i na świecie

Pierwszy blog na świecie powstał w 1994 roku, a jego autorem jest Justin Hall. Blog, który jest nadal aktywny w sieci  miał formę dziennika, gdzie twórca opisywał swoje życie studenckie. Od tego czasu, kolejne blogi zaczęły powstawać niczym grzyby po deszczu. Szacuje się, że obecnie na świecie funkcjonuje ok. 135 mln blogów, w tym 3,5 mln w Polsce. Do najpopularniejszej tematyki blogowej należą: lifestyle, parenting, moda czy kulinaria.


B jak blogosfera

Termin “blogosfera” powstał od słowa “logosphere”, greckie “logos” oznacza “świat dyskusji”. Jako pierwszy użył go w 1999 roku Brad L. Graham. Obecnie, blogosfera funkcjonuje jako określenie skupiające wszystkie działające w przestrzeni Internetu blogi i ich autorów, którzy tworzą sieć społeczną. Autorzy łączą się ze sobą poprzez wzajemne komentowanie zamieszczanych treści, polecanie ich dalej czy udostępnianie postów. W ten sposób blogi wytworzyły własną kulturę, natomiast sama blogosfera stała się zjawiskiem społecznym, które podlega badaniom socjologicznym.

 

Wpływ influenserów na postrzeganie marki

Przez kilkanaście lat funkcjonowania blogów w Internecie, każdy z autorów poprzez regularne zamieszczanie kolejnych postów i pracę nad rozwojem treści swojego bloga zyskał swoje grono odbiorców, które wciąż się powiększa.  Największe firmy na świecie zdecydowały się wykorzystać ten kanał dotarcia do potencjalnych klientów, nawiązując współpracę z najbardziej poczytnymi blogerami i udostępniając im swoje produkty. To z kolei spowodowało konieczność rozwinięcia zamieszczanych treści przez autorów. Oprócz standardowych wpisów zaczęły się pojawiać posty sponsorowane, recenzje produktów, a także różnego rodzaju bannery reklamowe. Czołowi blogerzy niejednokrotnie wpływają na opinię szerszej publiczności odnośnie konkretnego produktu lub marki.

Zobacz inne propozycje czekoladowych prezentów na każdą okazję >>KLIK<<

 

Jeśli prowadzisz własnego bloga, kanał na YT czy Instagram. Jesteś fanem czekolady, a jednocześnie chciałbyś opowiedzieć o tym, jak smakują Ci nasze produkty, NAPISZ DO NAS  :)